brio

Bakgrund
BRIO har skapat produkter för familjer med små barn i mer än ett sekel. Genom att hjälpa barnen att växa upp på ett glatt sätt strävar de efter att göra både föräldrar och barn glada genom att skapa lyckliga barndomsminnen. Julsäsongen är en ”busy” period på året för leksaksvarumärket och varje år producerar de en speciell leksak under jultemat i form av en BRIO World adventskalender.

Utmaning
Producera en social kampanj under jultemat för att hjälpa BRIO World att kommunicera med sina konsumenter, med målet att förbättra medvetenheten, engagemanget och potentiellt driva försäljningen. Skapa något roligt, glatt och intressant att interagera med från konsumentens synvinkel. BRIO vill skapa leenden!

Lösning
BRIO World adventskalender är lite extra nostalgisk och vår lösning var att ta fram alla 24 inlägg (lucköppningar) under december månad, samt en avslutande video för den 25:e. För att skapa en Brio värld byggde vi ihop en egen kuliss i vår studio så att allt content fick den ”perfekta” julstämningen och BRIO känslan. För att få en variation på alla inlägg så använde vi oss av olika typer av innehåll, från stilbilder till GIFs, Stopmotions och Videoklipp.

Brio, 2018, Christmas Calender

Brio, 2018, Christmas Calender

Brio, 2018, Christmas Calender

Brio, 2018, Christmas Calender

Brio, 2018, Christmas Calender

Brio, 2018, Christmas Calender

Footer