global gaming

Bakgrund
Att långsiktigt etablera en sportsklubb vid namn Go Ninja Sports Club samt att främja en hälsoaktivering internt på företaget Global Gaming för att bygga ett gemensamt community för- och tillsammans med andra motionärer runt om i landet. På så vis associeras hela företagets varumärke “Ninja” med positiva nyckelord och värderingar som bärs upp av Go Ninja Sports Club.

Utmaning
Få aktiva medlemmar till klubben.

Lösning
Att kommunicera sportsklubben, Go Ninja Sports Club för alla som är medvetet aktiva. Att på ett okomplicerat och lustfyllt sätt kommunicera hälsa, även till de som ännu inte är fysiskt aktiva. Det vill säga “ta död på soffpotatisen”. Alla sporter räknas! Detta gör vi genom ett antal aktiveringar på sportsevenemang som t.ex Halvvättern, Folkrace och Toughest och via en kontinuerlig spridning i sociala medier. Med innehåll som alltid kommunicerar “En klubb för alla”. Medlemmarna ska känna sig som professionella idrottare, även om de är helt vanliga vardagsmotionärer. Klubben lyfter den okomplicerade och roliga delen med att träna och vara aktiv tillsammans i en grupp. Vi uppmanar enkelhet och gemenskapen i att vara en del av sportsklubben. Med uttryck som “Bli en ninja och kämpa tillsammans med oss!”. Det ska vara okomplicerat, enkelt och lustfyllt att vara en del av Go Ninja Sports Clubs. Där vikten ligger på gemenskapen och där vi stöttar varandra inom klubben – Go Ninja!

Go Ninja Sports Club, 2018, Kalmar Swimrun

Go Ninja Sports Club, 2018, Folkrace i Vimmerby

Go Ninja Sports Club, 2018, Följ en ninja

Go Ninja Sports Club, 2018, Halvvättern

Go Ninja Sports Club, 2018, Folkrace i Vimmerby

Go Ninja Sports Club, 2018, Halvvättern

Footer