good boom

Bakgrund
Good Boom är ett hudvårdsvarumärke från Malmö. Alla ingredienser du hittar i en Good Boom-produkt, kan du även hitta i en vegansk, organisk och fairtrade sallad, dessutom producerade med förnybar energi.

Utmaning
Genom sociala medier önskade Good Boom sprida kännedom om sina produkter och varumärket – då det var en nylansering. De var i behov av innehåll som “poppade” i flödet, men som samtidigt var lättkonsumerat och direkt, för att produkten skulle vara tydlig. Uppdraget var att inledningsvis producera material som fokuserade på produkterna, användningen av dem och situationer där produkten var behövd för att skapa en ”top of mind” vid köp.

Lösning
Till lanseringen av Good Booms produkter producerades video- och bildmaterial samt copy för en tre-månadersperiod med fokus på kanalerna Facebook och Instagram. I materialet lekte vi med varumärkets illustrationer och färger, för att få en tydlig visuell linje. Good Boom fick även med ett planeringsschema över när och var alla inlägg skulle publiceras – en så kallad postplan, samt rekommendationer på annonsering under perioden. Innehållet blev nominerat i Svenska Designpriset i augusti 2018, inom kategorin “Bildkommunikation”.

Good Boom, 2017, Bloody Captain Orange

Good Boom, 2017, Mornin Vanilla Latte

Good Boom, 2017, Beety Red With A Straw

Good Boom, 2017, Beety Red With A Straw

Good Boom, 2017, Sleeping Bunny Rabbit

Good Boom, 2017, Mornin Vanilla Latte

Footer