Så bygger du värde genom möten – tankar efter vårens frukostar

I en tid där digitala möten dominerar, är det lätt att glömma vad som händer när människor faktiskt ses. På riktigt. Under våren har vi – tillsammans med Boostified Pay – arrangerat två omgångar av Marketing People Getting Breakfast™, ett initiativ som startade med en enkel idé: vad händer om man skippar PowerPoints och bara låter människor mötas? Det visade sig att det händer en hel del.

Småskaligt ≠ smått

Våra frukostar är små. Inga scenprogram, inga sponsrade roll-ups. Bara människor, kaffe, och en miljö som bjuder in till riktiga samtal. Det är just i det formatet – avskalat, inbjudande – som vi tror att värdet uppstår. När någon vågar säga: “Jag vet inte hur vi ska lösa det här”, och någon annan svarar: “Vi testade faktiskt en liknande grej…”
Den sortens utbyte kräver närvaro. Och förtroende.

När digitalt möter det mänskliga

Missförstå oss rätt – vi älskar det digitala. Vi bygger plattformar, kampanjer och communitys online. Men vi ser om och om igen hur de starkaste banden ofta föds offline. De som sedan får liv digitalt. Det handlar inte om att välja det ena eller det andra – utan om att förstå hur det fysiska kan förstärka det digitala, och tvärtom. Marketing People Getting Breakfast™ har blivit en plats där människor bygger relationer som fortsätter leva – i inboxar, i Slacktrådar, i nya samarbeten.

Värdet av att ses

Det handlar inte om att skapa "stora" event. Det handlar om att skapa närvaro. Att bjuda in till möten där människor faktiskt får vara människor – inte bara yrkestitlar. Det är där vi tror att framtiden finns. I möten som inte är så mycket strategi, utan mer samtal. Inte så mycket program, utan mer puls.

Och kanske, i slutändan, är det precis det som är den bästa strategin.

Vill du vara med på nästa frukost? Följ oss via Marketing People Getting Breakfast™ eller hör av dig till oss direkt.

🖤 Creative Peoples

Föregående
Föregående

Vi tror på kommunikation som känns

Nästa
Nästa

Att skapa content i säsong – hur du rider på vågen utan att bli klyschig