Från shoppingcenter till studio – bakom kulisserna på vår senaste storproduktion

När kreativitet möter logistik – och magi händer!
I förra veckan stod vi för en av årets hittills största produktioner: Hansa Malmö:s säsongskampanj. Det här var inte bara en vanlig produktion – det var en heltidsproduktion som krävde allt från noggrann planering till snabbtänkthet och en hel del kreativ problemlösning. Och resultatet? Jo, det kan vi bara beskriva som fantastiskt.

För att fånga rätt känsla och energi för Hansa Malmö:s säsongskampanj byggde vi upp en helt egen studio mitt i en vakant lokal i köpcentret. Tänk dig det: en professionell studio med ljussättning, kameror och en helt crew som jobbar samtidigt som shoppare passerar förbi med sina kassar. Det var en unik utmaning – men också en otroligt rolig upplevelse! Att bygga en studio från grunden på en plats som inte är gjord för det kräver en hel del planering. Vi fick tänka på allt från ljusdesign till hur vi skulle integrera oss i köpcentrets vardag utan att störa. Men med rätt team och en väloljad plan gick allt smidigt – och vi fick till och med några nyfikna blickar och leenden från förbipasserande.

Under två intensiva dagar arbetade vi tillsammans med Hansa Malmö:s team för att skapa innehåll som verkligen sticker ut. Från kampanjbilder till dynamiska videor – varje detalj var noggrant planerad för att spegla Hansa Malmö:s unika stil och säsongens koncept. Det roliga med en produktion som den här är att det aldrig blir enformigt. Ena stunden jobbar vi med att fånga perfekta close-ups, och nästa stund får vi improvisera när oväntade möjligheter dyker upp. Det är just den mixen av struktur och flexibilitet som gör att vi älskar det vi gör.

När allt var klart och materialet skulle redigerats kunde vi bara stanna upp och säga: Wow. Kampanjen kommer att bli precis så stark och engagerande som vi hade hoppats – och ännu mer. Det är sånt här som gör allt värt det: att se hur idéer blir till verklighet och hur vårt arbete får en riktig effekt.

Vad har vi lärt oss av den här produktionen?
Att det finns inget som är för stort eller för komplext när man har rätt team och rätt inställning. Och framför allt – att det är värt att våga tänka utanför boxen. Att bygga en studio i ett köpcenter kanske inte är det mest uppenbara valet, men det var precis det som gjorde den här produktionen så speciell. Vi är otroligt stolta över resultatet och vill tacka Hansa Malmö för ett fantastiskt (och fortsatt) samarbete. Ni får oss verkligen att vilja pusha gränserna för vad som är möjligt – och det är precis sånt vi älskar.

Föregående
Föregående

Nytt avsnitt av podden: Linn Gegerfeldt om sociala medier och influencer marketing

Nästa
Nästa

Den (inte så) perfekta bilden – varför det operfekta funkar bäst