
TETRA PAK
sociala medier / strategi / produktion / management
Under sex år hade Creative Peoples förmånen att vara Tetra Pak Nordens (med fokus på Sverige och Norge) strategiska partner i deras resa mot att nå ut direkt till konsumenter. Efter att tidigare ha fokuserat enbart på B2B-kommunikation tog Tetra Pak ett strategiskt beslut att bredda sin kommunikation och skapa en direkt dialog med slutkonsumenten. Vi på Creative Peoples kom in som byrå precis när detta beslut togs och fick äran att leda denna transformation.
En social first-strategi för en ny era - vårt arbete inleddes med att utveckla och anpassa Tetra Paks kommunikationsplan till en social first-approach. Vi skapade en tydlig strategi kring kanalval, målgruppsanpassning och innehållsmix för att säkerställa att Tetra Paks budskap nådde rätt personer på rätt plats. Genom att sätta digitala kanaler i centrum kunde vi skapa en stark och engagerande närvaro för varumärket.
Creative Peoples hade det övergripande ansvaret för Tetra Pak Nordens samtliga digitala kanaler. Det innebar löpande social media management, innehållsproduktion och att bygga ett engagerat community online. Vi kopplade även Tetra Paks fysiska aktiviteter till en digital strategi, vilket skapade en sömlös och sammanhållen upplevelse för målgruppen.
Vi var med och utvecklade Tetra Pak Nordens budskap för att nå olika målgrupper på ett relevant sätt. På Dreamhack skapade vi en plattform för att engagera en yngre publik, medan vi på Eat Forum i Stockholm riktade oss till en mer medveten och hållbarhetsdriven målgrupp. Genom att vara närvarande på dessa evenemang kunde vi stärka Tetra Paks position som en innovativ och ansvarsfull aktör.
Genom samarbeten med både kända ansikten och lokala kunder lyckades vi skapa en stark och autentisk kommunikation. Vi producerade innehåll tillsammans med influencern Josefine Dahlberg och kunder som Skånemejerier, Sproud och Kiviks Musteri. Dessa samarbeten bidrog till att stärka Tetra Paks budskap och skapa en nära koppling till konsumenterna.
Genom vårt arbete kunde Tetra Pak Norden etablera en stark och engagerande digital närvaro som inte bara ökade varumärkets synlighet utan också skapade en meningsfull dialog med konsumenter. Vi på Creative Peoples är stolta över att ha varit en del av denna transformation!








