SERNEKE BOSTAD

Vi på Creative Peoples har äran att samarbeta med Serneke Bostad för att skapa något alldeles speciellt för deras nyproduktionsområde i Helsingborg. Målet var tydligt - rikta sig till den unga målgruppen, förstagångsköpare mellan 25-35 år, och förmedla känslor som skapar igenkänning. Konceptet "Ditt Eget Space" föddes ur önskan att gestalta de stunder när vi alla behöver ett eget utrymme, när gränsen är nådd och vi längtar efter just det där lilla space som är helt vårt eget. Tillsammans med Serneke Bostad kreativt utforskade vi detta koncept och skapade rörligt material som på ett unikt sätt kommunicerade känslorna av att ha sitt egna space.

Ditt Eget Space

I klippet får vi följa med in i vardagssituationer som många kan relatera till. En tjej som längtar efter att få titta på TV i lugn och ro, men ständigt blir störd, och en kille som kämpar för sin tvättid i den gemensamma tvättstugan. Det är scener som skildrar ögonblicken när vi alla behöver "Ditt Eget Space" - den värdefulla stunden för oss själva.

BTS

BTS •

TETRA PAK

Vårt samarbete med Tetra Pak omfattade allt från strategisk planering till praktisk genomförande och noga uppföljning. Vi jobbade tätt tillsammans för att utforma budskap som inte bara nådde Tetra Paks målgrupp, utan som även berörde dem djupt. Resultatet blev inte bara hållbart och mätbart, det var en historia som talade direkt till hjärtat hos dem vi ville nå.

Livet utan förpackningar

Hur hade vår värld sett ut utan förpackningar?" var den första fråga som flög genom våra tankar när vi stötte på den häpnadsväckande myten om förpackningar. En myt som envisas med att påstå att det vore miljövänligare om livsmedelsprodukter inte behövde förpackas utan kunde säljas i lösvikt.

Men, om vi ska utforska denna tanke, hur skulle vår värld egentligen gestalta sig i en sådan verklighet?

Det var där vårt kreativa äventyr tog sin början, när vi påbörjade resan att planera, producera och publicera en fyrdelad serie av avsnitt för Tetra Pak Sverige. Vi ställde oss frågan: "Hur skulle vår tillvaro kunna se ut utan förpackningar?" 🧃

Denna frågeställning kom att bli grunden för vårt arbete, och vi drogs in i en spännande process att utforska och kommunicera världen utan förpackningar, allt med hjälp av en unik serie av videoklipp.

BTS

BTS •

YVES ROCHER

YVES ROCHER

Tillsammans med Yves Rocher Nordic, ställdes vi inför den spännande utmaningen att gå från ett traditionellt postorderföretag till att omvandlas till ett älskat digitalt varumärke. 🚀

Denna resa skulle komma att innefatta många kreativa inslag och strategier för att möta de föränderliga kraven från den digitala eran. Vi är stolta över att ha varit med på denna utvecklingsresa och att ha hjälpt Yves Rocher Nordic att omforma sin närvaro och sitt varumärke i den moderna digitala världen.

Act for beautiful.

Vi arbetade metodiskt och målinriktat för att genomföra en omvärdering av varumärket. Det innebar att vi gick från en traditionell inriktning, där företaget var känt för sina låga priser och rabatter, till att skapa en attraktiv livsstilsidentitet som konsumenterna skulle omfamna och förespråka.

Denna övergång var en del av en noga utarbetad strategi som involverade allt från design och marknadsföring till kundinteraktion och online-närvaro. Genom detta arbete var vi med och hjälpte Yves Rocher Nordic att förändra sin positionering på marknaden och bygga upp ett starkt och övertygande varumärke som resonanserade med sina kunder på ett nytt och meningsfullt sätt.

Under denna resa genomförde vi en rad betydelsefulla förändringar. Vi omvandlade Yves Rocher Nordic genom att skapa innehåll som var inspirerande och relaterbart för deras målgrupp. Genom att förnya och förbättra deras innehållsstrategi kunde vi engagera kunderna på ett djupare plan. Det handlade inte längre enbart om att sälja produkter, utan om att dela berättelser, tips och insikter som passade in i kundernas livsstil.

Ett annat viktigt steg var deras samarbete med influencers. Vi valde noggrant ut influencers som kunde spegla varumärkets värderingar och resonera med målgruppen. Dessa samarbeten gav oss möjligheten att nå ut till en bredare publik och att bygga ett förtroendeförhållande med kunderna.

Resultatet av dessa förändringar var att Yves Rocher Nordic gick från att vara en förmånlig postorderbutik till att bli ett varumärke som människor identifierade sig med och kände förtroende för. Detta öppnade upp nya möjligheter och banade väg för en starkare närvaro på marknaden och ett ökat engagemang från kunderna.

BTS

BTS •

Föregående
Föregående

event

Nästa
Nästa

retainer